Områdeledere til omsorgscentrene Nordhøj & De Tre Ege

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

”Beboerne i Frederikssund Kommunes plejeboliger bor og lever trygt og godt”. Sådan lyder visionen for omsorgscentrene i Frederikssund Kommune.
Vi arbejder hver dag for at sikre, at beboerne kan leve med udgangspunkt i den enkeltes personlige værdier, og for at sikre beboernes selvbestemmelse. Her er det afgørende, at medarbejderne er engagerede, dygtige og gode til at samarbejde, både med hinanden og med beboere og pårørende.

Lige nu søger vi to områdeledere, som har lyst til at understøtte og videreudvikle kommunens vision. Vi tilbyder et godt arbejdsmiljø, dedikerede medarbejdere og en spændende og sommetider uforudsigelig hverdag, hvor vi lægger vægt på imødekommenhed, tryghed og godt humør.

Som områdeleder refererer du til centerlederen og bliver ansvarlig for den daglige drift og personaleledelse på en af vores afdelinger. Den ene ledige områdelederstilling er på Nordvænget, som har 21 boliger og ca. 22 medarbejdere. Nordvænget er én ud af to afdelinger på omsorgscenteret Nordhøj, der ligger på Hovedgaden i Skibby. Den anden ledige stilling er på Boenhed A & B, som er den ene af to afdelinger på omsorgscenteret De Tre Ege, der ligger i Jægerspris by tæt på slotshaven. Boenhed A & B har 24 boliger og ca. 22 medarbejdere.

Som områdeleder vil du begge steder opleve at blive en del af et velfungerende omsorgscenter med dygtige medarbejdere, stort fagligt engagement og en god atmosfære, som kommer både medarbejdere, beboere og pårørende til gode. Begge afdelinger arbejder tæt sammen med områdets centersygeplejersker, pædagoger og ergoterapeut i det tværfaglige team.

Som områdeleder har du følgende vigtige opgaver

  • Daglig drift og personaleledelse.
  • Sikre at drift og udvikling tager afsæt i Frederikssund Kommunes politikker og værdigrundlag.
  • Være nærværende og synlig i den daglige personaleledelse.
  • Sikre fortsat god trivsel og motivation blandt medarbejderne.
  • Bidrage til vores indsatser for at rekruttere og fastholde gode og kompetente medarbejdere
  • Igangsætte initiativer og indsatser i forhold til trivsel, sygefravær og faglig udvikling.
  • Afholde MUS og sygefraværssamtaler og sikre løbende kompetenceudvikling.
  • Være en rollemodel i forhold til høj faglighed og fokus på værdighed i den måde vi hjælper borgerne
  • Give væsentlige informationer og perspektiver fra driften videre til centerlederen – og omvendt.
  • Sikre den gode dialog med MED, TR og AMR, som er afgørende for et fortsat stærkt sammenhold, god trivsel og faglig udvikling.
  • Tæt samarbejde med planlægger med henblik på velfungerende vagtplaner samt overblik over vikarforbrug.
  • Daglig kontakt med beboere og pårørende ved behov.

Din profil
Du har en sundhedsfaglig uddannelse som fx sygeplejerske, terapeut eller social- og sundhedsassistent – og dertil erfaring med eller talent for ledelse.
En overbygning i ledelse er en fordel, men flair og talent for ledelse eller gode erfaringer med ledelse vægtes lige så højt.
Det er en fordel, hvis du har en vis erfaring med økonomistyring. Der er en budgetkonsulent i centraladministrationen, som kan give sparring og assistance i den løbende økonomistyring, ligesom du vil arbejde tæt sammen med centerlederen om økonomistyringen.

Derudover kan du genkende dig selv i følgende:
  • Anerkendende, tillidsfuld og empatisk
    Du møder medarbejdere, borgere og pårørende på en anerkendende måde, og du er imødekommende og nysgerrig, så medarbejderne oplever at blive set i hverdagen og anerkendt for deres arbejde. Du udviser grundlæggende tillid til medarbejderne. Samtidig har du fokus på at afdelingen udvikler sig fagligt i en fælles retning, så du dermed bidrager til et stærkt og meningsfuldt arbejdsfællesskab.
  • Gode relations- og samarbejdskompetencer
    Du er samarbejdsorienteret og formår også at delegere opgaver. Du kan gå forrest i forhold til et tydeligt fokus på borger- og pårørendeinddragelse, og du sikrer, at samarbejdet mellem borger/pårørende og omsorgscentret er så konstruktivt og velfungerende som muligt. Du er optaget af relationer og arbejdsfællesskaber.
  • Faglig indsigt og nysgerrighed
    Du har fingeren på pulsen i forhold til udviklingen af fremtidens ældreområde og ser muligheder frem for begrænsninger, når politiske beslutninger skal udmøntes. Du formår at skabe det nødvendige rum til faglig udvikling hos alle faggrupper gennem konkrete initiativer, så medarbejderne oplever faglig refleksion, udvikling og sparring. Det indebærer, at du har en opdateret og stærk fag-faglighed i din daglige ledelse af og sparring med medarbejderne – så du derigennem sikrer kvalitet og en helhedsorienteret tilgang for beboerne.
  • Nærværende og tilgængelig
    Du er nærværende og synlig for personalet og betragter dig selv om en vigtig bidragsyder i det sociale og faglige fællesskab i afdelingen. Du er en rollemodel i forhold til, hvordan vi møder hinanden – både medarbejdere, borgere og pårørende. Du deltager gerne – når det er muligt – i sociale arrangementer, og du udviser i det hele taget engagement i og interesse for afdelingens medarbejdere, beboere og pårørende.

Har stillingen vakt din interesse, er du velkommen til at kontakte centerleder Bettina Routhe Wiegaard på 30 51 75 52 indtil den 29. juli, derefter kan områdeleder Marianne Lassen kontaktes på 40 49 06 34.

Du kan læse mere om os på Omsorgscenteret Nordhøj og på Omsorgscenteret De Tre Ege

Frist
Ansøgningsfristen er 17. august 2023.
Vi har ansættelsessamtaler 23. august og 2. runde 28. august.

Ansættelsesforhold
Fuld tid

Tiltrædelse
01. okt 2023

Kontakt
Centerleder Bettina Routhe Wiegaard på 30 51 75 52

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikssund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Frederikssund Kommune, Parkvej 2, 3630 Jægerspris

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1481&ERId=83687

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879434

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet